Перейти до вмісту

Навчаючи інших – вчимося самі!

Рогульська Оксана Олександрівна, докторка педагогічних наук, доцентка кафедри практики іноземної мови та методики викладання, Тарасова Ольга Володимирівна, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри практики іноземної мови та методики викладання, а також студентки групи СОА-17 (спеціальність «Середня освіта») Антонюк Вікторія, Ковальська Юлія,Сукманюк Ірина, Оракбаєва Валерія, Верезумська Ірина пройшли онлайн-курс «Бери й роби. Змішане та дистанційне навчання».

Як зазначають автори курсу, дистанційне та змішане навчання – це виклик не лише для учнів, студентів, а й для їхніх викладачів. Організувати якісне онлайн-навчання, заряджати мотивацією і бути готовим(-ою) до технологічних проблем – це справді непросто. Навколо безмежна кількість педагогічних інструментів, але як обрати «ті самі» для себе, де знайти час, щоб їх опанувати?

Під час проходження курсу нам вдалося надихнутися ідеями для онлайн занять та проєктів; познайомитися із сучасними методами та підходами дистанційного та змішаного навчання; опанувати неймовірні сервіси для створення цікавих завдань; ознайомитися з можливостями та перевагами гейміфікації навчального процесу. Навчання відбувалося легко й невимушено, оскільки всі матеріали курсу, включно із завданнями, доступні на платформі 24/7 (цілодобово). Навчатися та виконувати завдання можна в будь-який зручний для час. Навчальні відео курсу – це насправді збалансоване поєднання теорії та практики. Відео доповнює візуалізація, створена для кращого розуміння та засвоєння інформації. Додаткові навчальні матеріали місять корисні шаблони, інструкції та чек-листи. Ці матеріали можна як переглядати онлайн, так і роздрукувати. Слухачі курсу виконують теоретичні та практичні завдання – кейсові та тестові завдання – для кращого засвоєння набутих знань. На форумі можна спілкуватися з іншими користувачами, подискутувати про практики викладання, освітні інструменти, поділитися власними ідеями та надихнутися досвідом інших колег.

Теми лекцій курсу «Бери й роби. Змішане та дистанційне навчання»:

1 Крок за кроком. Організовуємо дистанційне навчання

2 Змішане навчання: від слів до дій

3 Формувальне оцінювання: секретний складник змішаного навчання

4 ClassDojo. Дистанційне навчання як гра

5 Онлайн-інструменти для оцінювання учнів: Word Wall, Socrative

6 Онлайн-дошки: Explain Everything, Lino

7 Minecraft: Education Edition. Створення анімаційних роликів: Toontastic 3D

8 Онлайн-симуляції: PhET, LabsLand, WorldWide Telescope

9 Інтерактивні робочі аркуші: Liveworksheets, Wizer.me

10 Онлайн-ресурс для формувального оцінювання: Goformative.com

11 Від ідеї до готового продукту: Tricider, Timetoast, Ourboox

12 Онлайн-інструменти: Blogger, Coggle та Google Earth

13 Онлайн-лабораторії GoLab/Graasp

14 Інтерактивні інструменти для розвитку дослідницьких навичок учнів

15 Проєктні завдання та імітаційні ігри: вивчаємо історію online/offline

16 Ідеї для уроків мистецтва: метод «Піксель» та метод «Візуалізація музики»

17 Дизайн-мислення. Екодизайн

18 Віртуальні екскурсії

19 Гейміфікація в дії: Classcraft та iLearn

20 Технічні рішення для дистанційного та змішаного навчання

У курсі «Бери й роби. Змішане та дистанційне навчання» розкрито понад 30 універсальних практичних інструментів, як от: онлайн-дошки Explain Everything, Lino, сервіс для створення робочих аркушів LiveWorksheets, онлайн-інструменти для оцінювання WordWall, Socrative, сервіси для гейміфікації освітнього процесу Class Dojo, Minecraft: Education Edition, Toontastic 3D, ClassCraft, ILearn, онлайн-симуляції Phet, Labs Land, Worlwide, онлайн-ресурс для формувального оцінювання Goformative.com, нові сервіси для занять з англійської мови Tricider, Timetoast, Ourboox.

Ольга Тарасова,
доцентка кафедри практики іноземної мови та методики викладання

СЕРТИФІКАТИ УЧАСНИЦЬ: