
Завідувач кафедри іншомовної освіти і міжкультурної комунікації, доктор педагогічних наук, професор
е-mail: biduknm@ukr.net, biduknm@khmnu.edu.ua
Профілі науковця:
Освіта: Тернопільський державний педагогічний інститут (1993 р.), вчитель англійської мови і літератури.
Науково-педагогічна діяльність:
1993 р. – вчитель англійської мови ЗОШ № 29 м. Хмельницький
1994 р. – викладач кафедри романо-германських мов Хмельницького національного університету
2001 р. – завідувач кафедри іншомовної освіти та міжкультурної комунікації
2001 р. – захист кандидатської дисертації
2010 р. – захист докторської дисертації
Дисципліни: «Методика викладання іноземної мови», «Сучасні стратегії викладання іноземних мов і культур», «Педагогіка і психологія професійної діяльності», «Методологія і організація наукових досліджень», «Компаративістичні дослідження в освіті», «Вступ до спеціальності», «Методологічні засади педагогічних досліджень»
Професійні та наукові інтереси: педагогічна компаративістика, методика навчання іноземної мови, педагогіка, лінгводидактика, теорія і методика професійної освіти.
Підвищення кваліфікації:
– Наукове стажування «Інноваційні підходи в навчанні та ефективні стратегії презентації. Розвиток академічної кар’єри та підтримка прагнень і потреб студентів» на базі університету Collegium Civitas (м.Варшава, Польща, 12 лютого – 22 березня 2024 р.)
– Курси підвищення кваліфікації за програмою «Розвиток професійних компетентностей» відповідно до наказу від 02.02.2022 № 15-КП
– Стажування в Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького терміном з 16.05.2022 р. до 16.06.2022 р. відповідно до наказу від 10.05.2022 № 87-КП
– Курси підвищення кваліфікації за програмою «Педагогічна майстерність» відповідно до наказу від 31.05.2021 № 122-КП
– Всеукраїнський міжвузівський хакатон «Інноватика у викладацькій майстерності» (24.09.2021 р.) (Житомирський державний педагогічний університет, сертифікат).
– Закордонне стажування у мовній школі ILAC (м. Торонто, Канада) терміном з 25.03.2018 р. до 06.04.2018 р. відповідно до наказу від 05.02.2018 №38-КП.
– Курси за програмою «Проектування освітніх програм в контексті стандартів вищої освіти» відповідно до наказу від 07.11.2018 №155.
Науково-громадська діяльність:
– головний редактор наукового фахового журналу «Порівняльна професійна педагогіка»
– голова спеціалізованої вченої ради з присудження наукових ступенів кандидата і доктора педагогічних наук Д 70.052.05 у Хмельницькому національному університеті (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти);
– член спеціалізованої вченої ради у Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (зі спеціальностей 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.02 – теорія та методика навчання: військові науки);
– опонент кандидатських і докторських дисертацій;
– керівник наукової школи «Порівняльна професійна педагогіка»;
– директор Центру порівняльної професійної педагогіки;
– координатор щорічного міжнародного науково-методологічного семінару «Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів»;
– керівник колективної науково-дослідної теми «Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх фахівців мовних спеціальностей до міжкультурної комунікації»;
– сертифікований учасник циклічного Українсько-польського / Польсько-українського форуму з проблем розвитку сучасної освіти;
– експерт Національного фонду досліджень України;
– член колективу Ресурсного центру освіти дорослих на базі кафедри практики англійської мови Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка
– почесний член ГО «Міжнародна асоціація сучасної освіти, науки та культури»
Гарант освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» (третього освітньо-наукового рівня доктора філософії) за спеціальністю А1 Освітні науки, галузі знань А Освіта.
Науково-методичний доробок: понад 300 науково-методичних праць українською та англійською мовами (монографії, навчально-методичні посібники, методичні розробки, освітні та робочі програми, методичні матеріали, статті та матеріали наукових конференцій).
Основні наукові публікації:
Монографії
1. Наскрізна педагогічна практика у професійній підготовці вчителя іноземної мови крізь призму сучасних реалій: колективна монографія / [кол. авт.: Калініна Л., Бідюк Н., Папіжук В., Прокопчук Н., Климович Ю.]; за заг. ред. Л. В. Калініної. Житомир: «Євро-Волинь», 2025. 312 с.
2. Біда О. А., Кучай О. В., Кучай Т. П., & Бідюк, Н. М. (2021). Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти Японії та країн Європейського Союзу (на прикладі Польщі): монографія. Видавець ФОП Бідюк Є.І., 293 с.
Cтатті у виданнях, які включені до міжнародних наукометричних баз, та у фахових наукових виданнях України
- Бідюк, Н. М. (2025) Інституційний консалтинг у вищій освіті США: підтримка молодих лідерів і управлінських команд. Порівняльна професійна педагогіка. 15 (1), 7-14. DOI: https://doi.org/10.31891/2308-4081/2025-15(1)-1
- Bidyuk, N., Prima, R., Tretko V, Bidyuk, D. (2025) Аxiologization of future teacher’s professional training in scientific visions. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, 50, 101-109.
- Бідюк, Н. М. (2024) Американські підходи до розвитку освітніх програм з педагогічної терапії. Порівняльна професійна педагогіка. 14 (1), 7-14. DOI: https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-1
- Бідюк Н. М. (2024). Використання засобів цифрової дидактики в підготовці майбутніх учителів іноземної мови і літератури. Освіта для цифрової трансформації суспільства / Edukacja dla cyfrowej transformacji społeczeństwa / Education for digital transformation of society : монографія. У 2 т.; за наук. ред. В. Кременя, Н. Ничкало, Л. Лук’янової, Н. Лазаренко. – Київ : ТОВ «Юрка Любченка», Т. 2, 54-68.
- Бідюк Н.М., Антонюк М. А., Гризодуб Р.В. , Кузнецова А. В., Корнейко Ю.М. (2024) Інноваційні методи навчання іноземних мов. «Вісник науки та освіти», Серія Педагогіка, 11(29), 830-837. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-11(29)-830-837
- Садовець, О., Бідюк, Н., & Третько, В. (2024). Стратегічні напрями розвитку інституційного академічно-наукового партнерства України та Китаю. Comparative Professional Pedagogy, 14(2), 32–44. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(2)-4
- Plakhotnik, O., Zlatnikov, V., Strazhnikova, I., Bidyuk, N., Shkodyn, A., & Kuchai, O. (2023). Use of information technologies for quality training of future specialists. Amazonia Investiga,12(65), 49-58. https://doi.org/10.34069/AI/2023.65.05.5 (WOS)
- Гомонюк О.М., Бідюк Н.М. (2023). Особливості розвитку інформаційної компетентності фахівців соціономічних професій шляхом використання інноваційних педагогічних технологій. Молодь і ринок. 3(211), 12-15. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277193
- Бідюк, Н. М., & Третько, В. В. (2023) Інноваційні підходи до навчання міжкультурної комунікації фахівців сфери обслуговування. Молодь і ринок, 2(210), 19-23 DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275315
- Бідюк Н.М. Особливості формування перекладацької компетентності майбутніх учителів іноземної мови та літератури (2023). Слобожанський науковий вісник. Серія Філологія. 1, 36-42. DOI https://doi.org/10.32782/philspu/2023.1.7
- Бідюк Н.М., Бідюк Д.Є. (2023). Цифрова компетентність педагогічного працівника в сучасному інформаційно-освітньому просторі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 211, 22-28 https://doi.org/ DOI: 10.36550/2415-7988-2023-1-211-22-28/
- Андрощук І.П., Андрощук І.В., Бідюк Н.М., Третько В.В. (2023). Current trends in the development of higher education system. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць, 70, 148-154.
DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-70-148-154 - Bidyuk,N. (2022). The Self-study of University Students under the COVID-19 pandemic.Interdyscyplinarność pedagogiki i jej subdyscypliny / pod red. Z. Szaroty, F. Szloska. – Kraków–Warszawa–Radom : Wydawnictwo naukowe Instytutu Technologii Еksploatatsji. – Radom, 2022. – S. 363–373.
- Бідюк, Н. М., & Третько, В. В. (2022) Розвиток психолого-педагогічної компетентності магістрантів засобами тренінгових технологій. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 5 (119), 79–88.
- Bidyuk, N., Tserklevych, V., Tretko, V. (2021). The Virtual Museum Space as a Platform for Student Research Activities in the History of Economics. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 8 (1). 167-179. (WOS) DOI: 10.33407/itlt.v81i1.3385 https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3385
- Onishchuk I., Bidyuk, N., Doroshenko, T., Zastelo, O., Kokhanovska, E., Yatsiv, S., Ishchuk, N. (2021). Foreign Language Education in Eastern Europe in the Historical and Postmodern Discourse. Postmodern Openings. Vol. 12 No. 1. Sup1. (WOS) https://lumenpublishing.com/journals/index.php/po/issue/view/12_1sp1_2021
- Biletska, O., Kuchai, T., Kravtsova, T., Bidyuk, N., Tretko, V., & Kuchai, O. (2021). The Use of the Activity Approach in Teaching Foreign Languages in Higher Education Institutions. Revista Romaneasca pentru Educatieultidimensionala, 13(2), 243-267. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/420 (WOS)
- Бідюк Н. М., Третько В. В. (2021) Підготовка докторів філософії в галузі освіти: досвід Великої Британії. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць, 60, 345-353. DOI: 10.31652/2412-1142-2021-60-345-352
- Bidyuk, N., Sova M. (2021) A brief overview of the Chinese education system. Comparative Professional Pedagogy. 11 (2), 20–29. DOI: 10.3189/2308-4081/2021-11(2)-2
- Бідюк, Н. М. & Третько В. В. (2021) Зміст підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в системі післядипломної освіти Великої Британії. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 5 (109), 56–68.
- Bidyuk, N., Nychkalo, N., Lukianova, L., Tretko, V., & Skyba, K. (2020) Didactic Aspects of Teachers’ Training for Differentiated Instruction in Modern School Practice in Ukraine. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 19 (9), 143–159, https://doi.org/10.26803/ijlter.19.9.8 (SCOPUS)
- Bidyuk N., Oleskova H., Tretko V. Intercultural Competence Development of German Nursing Personnel via Advanced Training Project. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 2020. Vol.19. No.4. Р. 78-93. https://doi.org/10.26803/ijlter.19.4.6 (SCOPUS)
- Bidyuk N., Kucherenko I., Mamchur L., Mamchur Ye. Technological Principles of the Formation of a Pupil’s Communicative Competence. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020. Vol 12. No 1. Sup1. P.126-146. (WоS) https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/227
Відзнаки:
– нагрудний знак медаль НАПН України «Ушинський К. Д.» (2012)
– медаль «Василь Зеньковський» (2019)
– медаль НАПН України «Леся Українка» (2021)
– нагрудний знак МОН України “Відмінник освіти” (2022)
– грамоти й подяки МОН України, НАПН України, ХНУ, обласної адміністрації
– дошка пошани ХНУ.



