Перейти до вмісту

Освітні блоги як тригери навчальної діяльності

Безперечно, більшу частину часу ми проводимо в Мережі. Тож чому б не скористатися цим і не поєднати приємне з корисним? Студенти й студентки груп СОА-20 та ФПЛ-19 під час опанування «Практичного курсу англійської мови» (викл. – доц. Тарасова Ольга Володимирівна) створили власні блоги, в яких розміщують усі виконані творчі завдання. Ідея використання блог-технології – створити портфоліо навчальних досягнень здобувачів освіти, які б відображали прогрес в удосконаленні іншомовної компетентності протягом усіх років навчання в університеті.

Blogging Concept. Modern Line Style Illustration. Multicolor Blogging Drawn on White Brick Wall. Doodle Icons. Doodle Design Style of Blogging Concept.

У Вікіпедії запропоновано таке визначення блогу (англ. blog, від web log — «мережевий журнал чи щоденник подій») – це вебсайт, головний зміст якого – регулярно додавані записи, зображення чи мультимедіа. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості https://uk.wikipedia.org/wiki/Блог.

Блог-технологія – це одна із технологій Веб 2.0, що дозволяє будь-якому користувачеві мережі Інтернет створити особисту сторінку, блог. Блог зазвичай створюється і модерується однією людиною, яка за бажанням може розміщувати на своїй сторінці як текстовий матеріал, так і фотографії, аудіо- та відеозаписи, посилання на інші ресурси мережі Інтернет. Будь-який відвідувач блогу, ознайомившись зі змістом сайту, може висловити власну реакцію, залишивши коментарі. Блоги мають лінійну структуру. Це означає, що всі повідомлення розташовуються у хронологічному порядку.

Four reasons why you should start blogging

Блоги є одним із соціальних сервісів Інтернету нового покоління, оскільки створюють умови для спілкування між людьми, які об’єднані спільними інтересами, але розділені простором. Блог-технологія має такі дидактичні переваги: публічність (блоги доступні всім здобувачам вищої освіти, які знаходяться на відстані); лінійність (зміни і доповнення розміщуються в хронологічному порядку); авторство і модерація (блогам притаманне одноосібне авторство, модерація блогу здійснюється його автором); мультимедійність (можливість використання при створенні контенту блогу матеріалів різного формату: текстового, графічного, фото-, відео-, аудіоматеріалу).


Блог-технологія не дозволяє вносити доповнення та зміни в раніше опубліковану в блозі інформацію. Модератор може її лише видалити. Така дидактична властивість блог-технології дає можливість розвивати мовленнєві уміння студентів, а особлива роль відводиться індивідуальній роботі й організації мережевого спілкування між учасниками. З огляду на те, що зміст конкретного блогу доступний як здобувачам вищої освіти, так і викладачеві, незалежно від того, де вони знаходяться, технологія використовується для організації групової взаємодії між студентами іноземною мовою й позааудиторної групової навчальної діяльності студентів, спрямованої на розвиток аспектів мови (лексики, граматики), видів мовленнєвої діяльності (читання, письмо), а також соціокультурної і міжкультурної компетенцій.

Можливість використання матеріалів різного формату (текстового, графічного, фото-, відео-, аудіоматеріалу) сприяє збагаченню мовного і соціокультурного матеріалу при написанні есе, рецензій, оглядів, відгуків на основі блог-технології.

При роботі з освітніми блогами здобувачі вищої освіти розвивають такі мовні вміння. Вміння писемного мовлення: використовувати необхідні мовні засоби для подання в письмовій формі особистої інформації про себе (автор блогу); аргументувати власну точку зору, використовуючи мовні засоби (коментарі дописів одногрупників); писати есе; писати рецензії до фільмів і книг. Уміння читання: виділяти необхідні факти / відомості; отримувати необхідну інформацію; оцінювати важливість інформації.

Серед несуттєвих недоліків – мовна коректність й можливість оцінити граматичні та орфографічні помилки студентів при створенні блогів й розміщенні повідомлень і коментарів. Звісно, висловлювання і його мовна коректність – це складові єдиного процесу спілкування, які, здавалося б, завжди повинні бути неподільні, проте дуже часто доводиться обирати освітню мету: досягти розгорнутих висловлювань, але, можливо, з мовними помилками, або нерозгорнутих граматично коректних окремих речень. Якщо прагнути мовної коректності та оцінювати її, тоді страх студентів припуститися помилки призведе до значного скорочення обсягу висловлювання. Основною метою є все ж обговорення питання, що вивчається.

Застосування блогів у навчанні іноземної мови сприяє: мотивації використання іноземної мови для спілкування у позааудиторний час; розвитку умінь читання і письма;

розвитку умінь використання іноземної мови як засобу освіти й самоосвіти.

СОА 20

https://dianaogurcova28.wixsite.com/my-site

https://dianagnapinska1.wixsite.com/curiositiesaboutmyli

https://englishcourse228.blogspot.com

http://wix.to/70DJB48?ref=2_cl

https://nastiakramar2.wixsite.com/website

https://annastasiuk18.wixsite.com/website

https://dianakychak.wixsite.com/my-site-1

https://studecipes.blogspot.com

ФПЛ 19

https://kogutvladislav43.wixsite.com/justblog

https://ivannasss.blogspot.com/?m=1

https://liubiiasmultifariousblog.blogspot.com/

https://ffiologix.blogspot.com/

https://straighttas.blogspot.com/

Все ж будь-яка криза – це можливість для розвитку. Правильно організоване і певним чином автоматизоване дистанційне навчання дозволяє активувати навчальний процес, забезпечити зворотній зв’язок, врахувати індивідуальні особливості здобувачів освіти, розвинути вміння вибудовувати власну освітню траєкторію та планувати час, сприяти розвитку в них навичок самоконтролю та рефлексії, підвищити мотивацію студентів до навчання.