З метою удосконалення системи організації практичної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта. Англійська мова і література (ОП «Англійська мова і література»), кафедрою практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету проведено анкетування здобувачів вищої освіти (загальна чисельність респондентів – 24, загальна кількість анкет – 24). Анкетування проводилося з 15.04.2020 по 26.04.2020.
Результати анкетування студентів щодо удосконалення системи організації педагогічної практики
Дата проведення анкетування – 15.04.2020 – 26.04.2020
Заг. чисельність студентів – 24
Заг. кількість анкет – 24
Проводила анкетування: гарант ОП «Англійська мова і література» Орловська О. В.
Спеціальність – 014 Середня освіта. Англійська мова і література (бакалаврський рівень вищої освіти)
2. | Чи були Ви направлені на практику вчасно з необхідним пакетом документів (договір, направлення тощо)? | |
Так | 22 | |
Ні | 2 | |
3. | Чи ознайомили Вас на базі практики з режимом роботи, правилами внутрішнього розпорядку? | |
Так | 23 | |
Частково | 1 | |
Ні | ||
4. | Чи задовольнило Вас матеріально-технічне забезпечення бази практики (наявність комп’ютерів, методичних посібників, підручників, доступ до бібліотечних фондів тощо)? | |
Так | 16 | |
Частково | 8 | |
Ні | ||
5. | З якими труднощами Ви зіткнулися під час проходження практики? | |
Недоброзичливе ставлення з боку працівників бази практики | ||
Відсутність співпраці з керівником від кафедри університету | ||
Незацікавленість учнів в навчальному процесі | 11 | |
Відсутність співпраці з керівником від бази практики | 1 | |
Обмеженість у доступі до необхідної інформації для виконання звіту | 1 | |
Недостатній теоретичний рівень Ваших знань | 4 | |
Недостатній рівень володіння іноземною мовою | 4 | |
Недостатній рівень методичної підготовки | 5 | |
Ваш варіант | ||
6. | До кого Ви звертались за допомогою, коли у Вас виникали труднощі? | |
До відповідального за практику по кафедрі | 5 | |
До керівника практики від кафедри | 12 | |
До керівника практики від бази практики | 14 | |
До своїх студентів-одногрупників | 10 | |
Ваш варіант | ||
7. | Яку мету Ви ставили для себе перед проходженням практики? | |
Закріпити теоретичні знання | 10 | |
Встановити особисті контакти з керівниками бази практики для подальшого працевлаштування | 1 | |
Підвищити рівень практичної підготовки | 20 | |
Ваш варіант | ||
8. | Чи досягли Ви поставленої мети в результаті проходження практики? | |
Так | 12 | |
Частково | 11 | |
Ні | 1 | |
9. | Чи задоволені Ви рівне практичної підготовки? | |
Повністю задоволений(а) | 18 | |
Частково задоволений(а) | 6 | |
Не задоволений(а) | ||
11. | Чи хотіли б Ви працювати у школі в майбутньому? | |
Так | 7 | |
Поки сумніваюсь | 11 | |
Ні | 5 |
5. З якими труднощами Ви зіткнулися під час проходження практики?
Труднощів не було | 5 |
Недостатня кількість навчальних посібників, технічних засобів для виготовлення роздавальних матеріалів | 1 |
7. Яку мету Ви ставили для себе перед проходженням практики?
Переконатися у правильному виборі майбутньої професії | 2 |
Детальніше ознайомитися з майбутньою професією | 3 |
10. Чи змінилось Ваше уявлення про майбутню професію після практики і як саме?
Не змінилося | 8 |
Так, змінилося. Походження практики дало мені чітке розуміння того, що робота в школі вимагає дуже багато зусиль як фізичних, так і психологічних. Діти не зацікавлені у навчальному процесі, тому доводилося шукати креативні підходи для мотивації. | 1 |
Так змінилося. Стало зрозуміло, що професія вчителя потребує багато зусиль, самовдосконалення, вимагає ґрунтовних теоретичних знань та практичних навичок, досвіду спілкування і роботи з дітьми, передбачає емоційне володіння собою. | 5 |
Так, змінилося. Я ще раз переконалася у правильності вибору майбутньої професії | 6 |
Так, змінилося. Я зрозуміла, що не зацікавлена в майбутній педагогічній діяльності. | 1 |
Так, змінилося. Я зрозуміла наскільки важливо вчителю не лише мати ґрунтовні знання з предмету, а й вміти зацікавити учнів, тримати їхню увагу, максимально раціонально використовувати час уроку. | 1 |
Думка щодо професії не змінилася, але стагнація і занепад сучасних методик викладання вказують на те, що шкільні заклади потребують вчителів нової генерації, які будуть зосереджені на формуванні в учнів бажання навчатися. | 1 |
12. Щоб Ви змінили в системі організації педагогічної практики? Яким чином Ви пропонуєте покращити проходження практики?
Нічого. Для мене було цілком достатньо вказівок, що були надані відповідальним за практику в університеті. | 10 |
Мені була потрібна допомога університету, бракувало інформації та потрібних документів (направлення, договору). | 2 |
Було б краще зосередитися на проходженні практики, а не витрачати час на документацію. | 1 |
Потрібне попереднє обговорення навчальних програм з англійської мови, особливо тематичної направленості майбутніх уроків, щоб мати змогу ретельніше підготуватися до проходження практики. | 1 |
Збільшити тривалість педагогічної практики. | 6 |
Мати можливість проходити педагогічну практику за кордоном. | 2 |
Не проходити практику після шкільних канікул. | 1 |
Збільшити кількість практичних занять з «Методики викладання англійської мови». | 2 |
Покращити методичну підготовку студентів. | 2 |
13. Які Ви маєте побажання щодо оптимізації теоретичної і практичної підготовки студентів на кафедрі для проходження педагогічної практики?
Мене все влаштовує, побажань немає | 12 |
Було б доречно зустрічатися впродовж проходження практики для обміну досвідом та враженнями, а не лише під час звітування. | 1 |
Більше практики-менше теорії. | 3 |
Збільшити кількість дисциплін з педагогічної майстерності, які б розкривали тонкощі педагогічної професії, взаємодії з учнями, шляхи формування мотивації. | 3 |
На заняттях з «Методики викладання англійської мови» більше уваги приділяти навчальним програмам з англійської мови для учнів 5-11 класів. | 1 |
На заняттях з «Методики викладання англійської мови» мати можливість самостійно проводити уроки. | 1 |
Мати можливість відвідувати відкриті уроки з англійської мови в школі. | 1 |