Перейти до вмісту

Студенти 4-го курсу спеціальності 014 «Середня освіта. Англійська мова і література» готуються до педагогічної практики («microteaching» на заняттях з методики викладання іноземної мови)

Відповідно до навчального плану студенти 4-го курсу спеціальності 014 «Середня освіта. Англійська мова і література» проходять педагогічну практику у 8-му семестрі у загальноосвітніх навчальних закладах.

Під час практики студенти адаптують свій іншомовний мовленнєвий та методичний досвід до вимог шкільної програми та рівня розвитку учнів. Важливе значення у цьому процесі мають: уміння розробляти структуру уроку для досягнення конкретної цілі; конкретизувати комунікативні завдання; використовувати ефективні методи, прийоми та засоби навчання, інформаційно-комунікативні технології; встановлювати і підтримувати засобами іноземної мови мовленнєві контакти; планувати і проводити позакласні заходи з іноземної мови; рефлексувати та коригувати комунікативну поведінку тощо. Для формування у студентів професійної мотивації, готовності до іншомовного педагогічного спілкування, ефективним методом є «мікровикладання» («microteaching»). Мікровикладання є певним тренуванням перед педагогічною практикою в школі та початком професійного життя. На практичних заняттях з методики викладання іноземної мови (викл. д-р пед. наук, проф. Бідюк Н.М.) студенти розробляють конспекти уроків, готують окремі фрагменти уроків (мікроконтексти) та практикують мікроуроки. Студенти виконують ролі вчителів та учнів, а функція викладача полягає у фасилітації та консультації з організації таких мікроуроків. В умовах онлайн навчання особлива увага надається використанню сучасних освітніх онлайн платформ та засобів ІКТ. Обговорення, аналіз, оцінка та помилки мікроуроку коментуються студентами та викладачем.

Фрагменти презентацій онлайн мікроуроків студентів групи СОА-17-1

Використання методу «мікровикладання» викликає інтерес у студентів, підвищує їхню самостійність і відповідальність, розвиває ініціативність і творчі здібності. Студенти групи СОА-17-1 продемонстрували високий рівень готовності до іншомовного педагогічного спілкування, використання сучасних освітніх інформаційних ресурсів, роботи в команді, пошуку власної траєкторії комунікативної поведінки.